دانلود آهنگ جدید | ایران صدا

دانلود آهنگ جدید ، دانلود فیلم ایرانی ، دانلود سریال ایرانی

دانلود آهنگ جدید | ایران صدا

دانلود آهنگ جدید ، دانلود فیلم ایرانی ، دانلود سریال ایرانی

جمعه, ۹ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۲۸ ب.ظ

بنگاهداری بانک ها تمام می شود؟!

بانکداری رسالت اصلی بانک هاست اما درآمد قابل توجه بانک ها از بنگاه داری غیرقابل چشم پوشی است.

بنگاه داری؛ یکی از انتقاداتی است که همواره به بانک ها و نظام بانکی کشور وارد بوده است بطوریکه حداقل سه رئیس‌کل بانک‌مرکزی، در بازه های زمانی مختلف کمرهمت به پایان دادن آن، بسته بودند موضوعی که با وجود ضرب الاجل ها همچنان ادامه دار است.

براساس این گزارش دولت معتقد است وظیفه بانک‌ها جمع‌آوری سپرده مردم و ارائه تسهیلات به آنها است اما در این بین کارشناسان معتقدند که عمده دلیل بنگاهداری بانک ها نبود سود کافی است.

در همین راستا سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به درآمد قابل توجه بانک ها از بنگاهداری،  آنها تمایل دارند تا به جای بانکداری که شغل اصلی آنهاست بنگاهداری نمایند.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد زیادی از بانک ها خصوصی شده‌اند و سهامداران آنها نیز به دنبال سود بیشتری هستند مسیر و راهی را انتخاب می نمایند که سود بیشتری را برای آنها به دنبال دارد که متأسفانه یکی از این راه ها بنگاهداری است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تصریح کرد: رسالت اصلی بانک ها این است که منابع را در اختیار تولیدکنندگان و سرمایه‌داران قرار دهد تا آنها بتوانند مشکلات نقدینگی تولید و صنعت را حل کنند.

وی در پایان یادآور شد: از آنجائیکه بنگاه ها توسط بانک ها اداره می شوند بنابراین تسهیلات اعطایی به بنگاه ها موجب نگرانی برای هدر دادن سرمایه آنها نمی شود و برای دریافت ضمانت از آنها بانک دچار مشکلات نمی گردد.

براساس این گزارش بنگاهداری بانک‌ها موضوع جدیدی نیست و سال‌هاست که انتقاد از این عملکرد از سوی دولت های مختلف مطرح بوده اما بانک ها بی توجه به ضرب الاجل ها همچنان تمایلشان به بنگاهداری است تا ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی!!!



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۹
admin

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی